söndag 2 oktober 2011

Antik & Kuriosa mässa i Kista


Häftiga vagnslyktor i mässing fick sin plats på väggen i trapphuset


I mörkret lyser de med ett häftigt sken


Läckra ljustakar i tenn passar bra in i min samlibg av lyktor, mestadels fattigmans silver.



Var på mässan i Kista i helgen och gissa om det fanns mycket fint!!!
Mina fynd blev belysning denna gång och lyktorna är hur häftiga som helst. Det satt armatur i dem men den tog jag snabbt bort. Det är ljuset från en låga som skall brinna i dessa tycker jag. Har förmodligen suttit på någon gammal vagn eller droska som belysning. Nu sitter de på min vägg :-)

Tjingeling

Inga kommentarer:

Granola homemade

Äter Lchf av och till och jag gillar verkligen dieten. Att avstå från kolhydrater mår min kropp bra av men... Jag sakmar det där ...