torsdag 29 december 2011

God fortsättning....


Framsidan av Tullgarns slott beskådas av min bror


Två långa flyglar döljer sig på baksidan




Vacker utsikt ut mot havet......

Denna gråa och blåsiga födelsedag bjöd på uppvaktning med kaffebricka på sängen samt vacker skönsång. Vi hade alla ett behov, ja inte barnen förstås att hitta på något efter allt stillasittande och julfirande. Jag har länge velat åka till Tullgarn så det fick bli en utflykt. Kan säga att det var kallt och blåsigt och vi var nästan helt ensamma vid slottet. Passerade Per Morbergs residens på¨tillbakavägen och gissa vem som kommer och kör sin pick-up med en älg lastad vars huvud hängde och dinglade från flaket? Jo själva oraklet och vi måste ha sett roliga ut där vi satt i bilen stirrandes när han passerde med sitt byte fniss fniss.
Skall göra ett nytt besök på Tullgarn till sommaren då de har visningar av slottet och kanske stöter jag på Per igen med något annat spännande :-)

Tjingeling

Inga kommentarer:

Granola homemade

Äter Lchf av och till och jag gillar verkligen dieten. Att avstå från kolhydrater mår min kropp bra av men... Jag sakmar det där ...