söndag 5 augusti 2012

Fiskgryta och guesadillas på eget sätt


 
Fiskgryta med vitlöksbröd

 getost, honung, ruccola passar så bra ihop
 värm i en het panna så att brödet får en fin gyllenbrun färg

dela med en vass kniv i fyra delar och njut

Jag lagar ofta mat genom att improvisera med de råvaror som finns hemma i kylen och frysen. Fiskgrytan är underbart god och jag vitlök, purjolök, morot, fänkål, hela konserverade tomater, vitt vin, saffran, fiskbuljong och grädde i basen. Lägg sedan i den fisk du har hemma när allt kokat ett tag. Denna gång lax, torsk, tigerräkor och musslor. Kan med fördel avnjutas med gott vitlöksbröd och aioli. Quesadillas kan varieras i oändlighet och dessa är underbart goda istället för snittar eller förätt.

Anja

Inga kommentarer:

Granola homemade

Äter Lchf av och till och jag gillar verkligen dieten. Att avstå från kolhydrater mår min kropp bra av men... Jag sakmar det där ...