torsdag 11 juli 2013

Hälsingerundan

 Tennfat passar utmärkt som ljusbricka, den här hittade jag i Ljusdal på "mormors antik"
Den här hade en gravyr i botten som inte stör mig alls. Kostnad 20 kr!!!
Jag täckte botten med olika ljuskoppar och snäckor
 

Jag gillar madonnastatyer och den här skall egentligen få följa med hem till Järfälla
Får stå tills vidare och skänka frid i stugan. 149 kr i en antikaffär i Ljusdal 
 
 Har saknat en bra mortel i sommarstugan och den här var i fint skick
Mortel i polerad sten prutade jag ner till 100 kr
 
Trasmattor är så vackra och på ett Loppis i Delsbo hittade jag denna handvävda i underbara färger.
Blev helt perfekt i köket i stugan och kostade mig bara 125 kr då det var halva priset på alla mattor.
 
 
Vi drog iväg igår morse till Hälsingland för att kolla in olika loppisar och antikhandlare. Det blev en riktig fyndresa för min del och här är resultatet av en rolig och trevlig dagsresa till Delsbo, Ljusdal och Järvsö. Kanske blir det ännu en redan nästa vecka till Bollnäs då vi inte hann med det denna resa.
 
Tjingeling så länge


Inga kommentarer:

Granola homemade

Äter Lchf av och till och jag gillar verkligen dieten. Att avstå från kolhydrater mår min kropp bra av men... Jag sakmar det där ...