torsdag 12 juli 2018

Grava lax


Inget slår detta om man orkar grava laxen själv vill säga!
Jag personligen tycker att den klassiska gravningen  dvs socker, salt, grovmalen vitpeppar och MASSOR av dill är bäst. Den här gången gjorde jag ett litet undantag genom att riva lite citronskal i blandningen. Det blev en god smak och funkar jättebra. Laxen ska ligga under press sida mot sida i en plastpåse minst tre dygn. Glöm inte att vända flera gånger om dagen.

En knäckemacka, gravad lax och en kall öl....say no more :-)

2 kommentarer:

Alnö B. sa...

Gåre bra med en påse från Coopforum ??

Anonym sa...

Ha ha...absolut. brukar köra med dubbla dessutom så att det inte läcker.

Granola homemade

Äter Lchf av och till och jag gillar verkligen dieten. Att avstå från kolhydrater mår min kropp bra av men... Jag sakmar det där ...